Veelgestelde vragen

Hoe lang heb ik garantie?

De producten van Meubelstore de Monden zijn van hoge kwaliteit. Wij geven onze klanten daarom een 3-jarige Centrale Branche Wonen (CBW) garantie. Daarnaast krijg je ook nog de garantie van Meubelstore de Monden. Ook kun je gebruik maken van onze 5 jarige All-in House service. De bovenstaande garanties doen niets af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor meer informatie over je garantie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op het telefoonnummer 0599 - 856220 of via het emailadres: service@meubelstoredemonden.nl

Melding maken

Wanneer je een vraag hebt of een gebrek wilt melden, kun je een e-mail sturen naar service@meubelstoredemonden.nl met een duidelijke omschrijving en je persoonlijke ordernummer. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen vragen wij je, indien mogelijk, een duidelijke foto bij te voegen.

Onderhoud

Voor vragen over onderhoud en het bestellen van de onderhoudsmiddelen kun je klikken op onderstaande link:

Hebben jullie ook producten op voorraad?

Indien een product op voorraad is wordt dit bij het betreffende product vermeld.

Hoe kan ik meer informatie over een product krijgen?

Wanneer je een bezoek brengt aan onze winkel staan onze medewerkers vanzelfsprekend altijd voor je klaar en kun je terecht met alle vragen die je hebt over een van onze producten. Maar natuurlijk is er op onze website ook de mogelijkheid meer informatie te krijgen bij onze producten. Wanneer je op een product klikt, verschijnt er een scherm met een vergrote afbeelding van het gekozen product. Onder deze afbeelding vind je de productinformatie. Heb je naast deze informatie nog meer vragen over een product dat je op onze website hebt gezien, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met ons via 0599 - 856220.

Wat gebeurt er nadat ik een bestelling via de webwinkel gedaan heb?

Nadat je een bestelling geplaatst hebt, ontvang je een bevestiging via e-mail. Wanneer je bestelling bij ons binnen is wordt je gebeld om een afspraak voor bezorging te maken of om je te laten weten dat je bestelling kan worden opgehaald of geleverd word indien niet op voorraad.

Kan ik outlet artikelen bestellen?

De meubelen in de outlet zijn beperkt voorradig en de collectie wisselt snel. Deze kunnen daarom niet worden besteld. Je kunt onze outlet bezoeken en de artikelen ter plaatse bekijken en uitproberen. Op outlet artikelen kan geen garantie worden gegeven.

 

Ruilen en retourneren?

Aankopen gedaan via de webshop

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Producten die speciaal voor u op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De kleinere artikelen zoals de meeste lampen die via de pakketdienst worden afgeleverd dienen op eigen risico en kosten worden geretourneerd.

Aankopen gedaan in de winkel

Voor aankopen in de winkel geldt dat de zicht- en retourtermijn, zoals bepaald in de wet Koop op afstand niet van toepassing is. In principe worden de goederen daarom niet teruggenomen. Indien Meubelstore de Monden in uitzonderingsgevallen toch bereid is de goederen retour te nemen, zal een tegoedbon worden verstrekt ter hoogte van het aankoopbedrag.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Wil je de bestelling die je hebt geplaatst toch wijzigen of annuleren dan kun je dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice via verkoop@meubelstoredemonden.nl. Bij een bestelling via onze webshop kun je altijd een wijziging aanbrengen tot 14 dagen na levering (Met uitzondering van producten die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt of worden gemaakt).

Producten die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt of worden gemaakt zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. In sommige gevallen kunt u deze producten wel retour sturen, maar zijn wij volgens de CBW voorwaarden gerechtigd 30% van het overeengekomen aankoopbedrag in rekening te brengen.

Wat moet ik doen als mijn meubel beschadigd is?

Je kunt onze serviceafdeling bellen op nummer 0599 - 856220. Je kunt ook direct een mail sturen naar service@meubelstoredemonden.nl onder vermelding van je ordernummer en liefst met een foto van de beschadiging. Dan kan er zo snel mogelijk worden bekeken hoe je klacht opgelost kan worden en nemen wij contact met je op.

Wat moet ik doen als mijn product niet in orde is?

Wanneer je bestelling niet compleet of beschadigd is kun je contact opnemen met onze serviceafdeling via 0599 – 856220 of service@meubelstoredemonden.nl

 

Privacy & Veiligheid

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Meubelstore de Monden respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor overige zaken gebruiken wij deze gegevens uitsluitend met je toestemming. Meubelstore de Monden zal je persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van je bestelling.

Zijn jullie aangesloten bij een webshop keurmerk?

Ja, wij zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org sinds Maart 2016. Veilig en betrouwbaar winkelen op het internet!

Wat doet Thuiswinkel.org?

We (ver)kopen in 2020 radicaal anders. Online en offline zijn opgegaan in digital commerce. De consument zal zich met name via digitale kanalen (inter)nationaal oriënteren op producten en diensten en deze aanschaffen waar en wanneer hij wil. Ons doel is om het vertrouwen in kopen op afstand te vergroten en het (ver)kopen makkelijker te maken.

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. We bieden relevante en praktische oplossingen door belangenbehartiging, het Thuiswinkel Waarborg, kennis en onderzoek en – nieuw! – de Thuiswinkel e-Academy.

Veel meer dan een webwinkelkeurmerk 

Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 90% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk.

Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau. En we helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering en de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews. Via de Thuiswinkel e-Academy helpen we medewerkers van onze leden om betere vakmensen te worden. Thuiswinkel.org is zelf ook een Lifelong Leaning Company.

De leden van Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org heeft meer dan 2.200 leden die online producten en diensten aan consumenten verkopen. Onze leden realiseren samen ruim 70% van alle online consumentenbestedingen in Nederland. Zij komen uit alle denkbare branches, zoals reizen, kleding, consumentenelektronica, verzekeringen, sport, speelgoed, wonen, bruin- en witgoed, dating, ICT, software, etc. Op basis van deze representativiteit is Thuiswinkel.org dé gesprekspartner voor beleidsmakers, stakeholders en politieke beslissers.

De geschiedenis van Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is opgericht op 20 december 2000 door 38 bedrijven. Het was het formele samengaan van twee bestaande verenigingen; de Nederlandse Postorderbond en de Online Winkeliersvereniging. De beide organisaties besloten de krachten te bundelen en gezamenlijk verder te gaan als nieuwe belangenvereniging voor alle (web)winkels in Nederland: Thuiswinkel.org.

Thuiswinkel.org is een vereniging

Omdat we een vereniging zijn, hebben we geen winstoogmerk. Contributie komt enkel ten goede aan activiteiten en initiatieven voor leden. Onze evenementen worden gefinancierd door kaartverkoop en sponsoring. Voor de Thuiswinkel Awards hebben we zelfs een aparte stichting opgericht: Stichting Nationale Thuiswinkel Awards.

Leden van Thuiswinkel.org hebben via de Algemene Ledenvergadering inspraak in de vereniging. Het beleid wordt bepaald door het bestuur dat bestaat uit CEO’s van bij Thuiswinkel.org aangesloten (web)winkels en wordt gekozen door de leden. De dagelijkse leiding van Thuiswinkel.org is in handen van directeur Wijnand Jongen.

Ook kunnen leden onze standpunten t.a.v. belangenbehartiging helpen bepalen door zitting te nemen in de diverse commissies voor digital commerce relevante aandachtsgebieden, zoals e-commerce, betalen, privacy, fraude en veiligheid en logistiek.

Leden zijn onderworpen aan onze statuten en ons huishoudelijk reglement.

 

Fysieke winkel & Openingstijden

Is jullie winkel rolstoel vriendelijk?

Onze gehele winkel is rolstoelvriendelijk.

Zijn jullie ook geopend op zon- en feestdagen?

Wij zijn niet standaard geopend op zondag en maandag, alleen op de zon-/maandagen die van te voren door ons zijn aangegeven. Dit is van te voren te vinden op de website, facebook pagina of bij ons in de winkel. De rest van de dagen ben je altijd van harte welkom. Onze openingstijden zijn: Dinsdag t/m vrijdag: 9.30 – 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 – 17.00 uur.

Kan ik gratis parkeren bij jullie winkel?

Je kunt bij Meubelstore de Monden gratis en voor de deur parkeren.

 

Verzending & Bezorging

Bezorgen jullie de producten thuis?

Bezorgen en afhalen:

De meubelen van Meubelstore de Monden zijn verkrijgbaar in de winkel in Valthermond en zijn ook online te bestellen via deze website.

Is het product op voorraad, dan kan je deze direct meenemen, of thuis laten afleveren. Wanneer het product besteld moet worden, kun je ervoor kiezen het product op te halen. Hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden. Ook dan is het mogelijk om het product bij je thuis te laten bezorgen.

Tijdens het doen van een bestelling kunt u kiezen uit drie verschillende bezorg mogelijkheden. Iedere mogelijkheid heeft zijn voor- en nadelen, het is aan u de inschatting te maken welke optie het beste bij u past. Hierbij de drie mogelijkheden op een rij:

1. Verzendkosten € 6,95

Voor alle bestellingen tot € 75,- brengen we € 6,95 verzendkosten in rekening.

2. Vanaf € 75 Gratis verzending

Afhankelijk van uw bestelling wordt deze door onze eigen bezorgservice of door een koerier bezorgd. De aflevering is volgens het zogenaamde 'over de drempel' principe. We leveren de bestelling achter de voordeur op de begane grond. Het uitpakken, op plek zetten en afvoeren van eventueel verpakkingsmateriaal of oude meubels is voor uw eigen rekening. De levertijden zijn bij deze mogelijkheid niet heel flexibel omdat wij afhankelijk zijn van de eventuele koerier.

3. Luxe verzending - €59,00

Luxe verzending is precies wat de naam doet vermoeden. Bij luxe verzending wordt uw bestelling door Meubelstore de Monden zelf geleverd, uitgepakt en op de gewenste plek gezet. Het is hierbij ook mogelijk een voorkeurstijd door te geven als u bijvoorbeeld overdag werkt. Eventueel verpakkingsmateriaal wordt weer meegenomen zodat u niet met de rommel blijft zitten. Tijdens het leveren kunnen wij u ook adviseren over het onderhoud en gebruik van de meubelen.

4. Zelf afhalen showroom Valthermond - €0,00

U kunt er ook voor kiezen de bestelling zelf af te halen in onze showroom in Valthermond. Uiteraard helpen wij u desgewenst met het inladen en kunnen wij u adviseren over het onderhoud van de door u gekochte producten. Het zelf afhalen kan uitsluitend op afspraak.

(Producten waar "gratis verzending: Ja" staat worden uiteraard gratis thuis afgeleverd)

Wat kun je verwachten van onze eigen bezorgdienst:

Bij aflevering van de artikelen zorgen onze eigen vakkundige mensen ervoor dat de artikelen op de juiste plaats worden neergezet en uitgepakt. Ook nemen wij het restafval direct mee. Je krijgt de tijd om de producten uitvoerig te testen en pas als alles volledig naar wens is reken je af. Dat kan contant, maar ook via ons mobiele PIN apparaat.

Wat is de levertijd op de producten?

Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar. De meeste artikelen worden op bestelling geproduceerd door onze leveranciers wereldwijd. De levertijd is enigszins verschillend per leverancier. Bij de productinformatie staat ook de levertijd van het betreffende product vermeld.

Hoe weet ik dat mijn bestelling binnen is?

Zodra je bestelling bij ons binnen is, word je door ons gebeld om een afspraak te maken voor bezorging of om je te informeren dat je bestelling klaar staat om opgehaald te worden.

Ik vraag me af of mijn meubel naar boven past, moet ik ergens rekening mee houden?

Bepaalde banken zijn erg groot en sommige woonkamermeubelen worden in één geheel geleverd. Als je een draaitrap hebt of een smal trappenhuis is het vaak moeilijk in te schatten of je meubelen via de trap naar boven gaan. Ook een kleine lift is niet altijd geschikt om je meubelen naar boven te brengen. Als je twijfelt of je meubelen naar boven kunnen worden gebracht dan adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning. Als het niet mogelijk is om via de trap of met de lift je meubelen naar boven te brengen dan kan het ook nog met een verhuislift. De kosten hiervan komen echter wel voor jouw rekening en deze verschillen per regio, dus informeer van tevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Nemen jullie mijn oude meubelen mee?

We kunnen jouw oude meubelen voor je meenemen, maar dit moet wel afgesproken zijn voor levering van de nieuwe meubelen zodat onze chauffeurs er rekening mee kunnen houden qua ruimte in de vrachtwagen.

Is levering in het buitenland mogelijk?

Ja, levering in het buitenland is mogelijk. De kosten variëren per land. Je kunt hiernaar informeren via 0599 – 856220 of mail naar verkoop@meubelstoredemonden.nl.

Zijn de bezorgkosten hoger als ik in een flat woon?

Als jouw meubelen met de lift naar boven kunnen, dan worden de bezorgkosten niet hoger. Ook brengen wij jouw meubelen tot en met de 4e verdieping met de trap als er geen lift is, of als deze niet in de lift passen. Vanaf de 4e verdieping vragen wij € 5,00 extra per verdieping.

Moet ik helpen tillen als mijn bestelling wordt bezorgd?

Nee, dat hoeft niet, want er komen 2 medewerkers bij jou bezorgen. Zij zullen je meubelen op de juiste plaats zetten.

Moet ik de hele dag thuis blijven als mijn meubelen worden bezorgd?

Op de dag voordat we bij jou komen bezorgen, kun je ons bellen op nummer 0599 - 856220 om een tijdsindicatie te vragen. Wij geven dan een tijdvak van +/- 3 uur aan waarin je bestelling bezorgd zal worden.

Wat gebeurd er nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Nadat je een bestelling geplaatst hebt ontvang je een bevestiging via e-mail. Zodra de bestelling bij ons binnen is wordt deze per koerier geleverd of kun je hem (na afspraak) ophalen in ons afhaalcentrum.

Wat is de levertijd?

Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar. Bij de productinformatie staat de levertijd van het betreffende product vermeld.

 

Betaling

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen die op deze website vermeld staan zijn prijzen inclusief 21% BTW.

Vragen jullie een aanbetaling?

Als je de bestelling bij ons in de winkel plaatst dan vragen wij geen aanbetaling. Doe je de bestelling in onze webshop of telefonisch dan vragen wij een aanbetaling van 10% of om het gehele bedrag in een keer te voldoen.

Hoe werkt de betaling in de webwinkel?

Als je een bestelling in de webwinkel hebt gedaan, krijg je de vraag om online de betaling via iDEAL af te ronden of om per bank de (aan-)betaling rechtstreeks over te maken op ons bankrekeningnummer NL 45 RABO 0170 8759 97 onder vermelding van je ordernummer. Het restantbedrag kun je bij het ophalen of bij aflevering van de bestelde producten per PIN of contant voldoen.

Kan ik betalen met creditcard?

Het is bij ons niet mogelijk om te betalen met een creditcard. Je kunt wel met PIN of contant betalen.

Kan ik ook per bank betalen?

Ja, dit is mogelijk, maar dan vragen wij wel of je minimaal 3 dagen voordat de bezorging plaatsvindt, wilt betalen. Wij hebben dan de tijd om na te gaan of je betaling bij ons is binnengekomen, zodat we je meubels op de afgesproken dag kunnen bezorgen.

Is het mogelijk om uitgesteld te betalen?

Wij vragen je om bij bezorging van jouw bestelling het complete (restant-)bedrag contant of per PIN te voldoen.

Kan ik bij aflevering pinnen?

Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele PIN automaat bij zich. Er is vaak wel een maximum PIN bedrag per dag van €1000.-, €1500.- of €2500.- afhankelijk van jouw bank. Als je een bedrag hoger dan € 1000.- wilt pinnen, dan adviseren wij je om jouw maximum PIN bedrag na te kijken, zodat je deze limiet eventueel voor één dag kunt verhogen om een groter bedrag te kunnen pinnen.

Hoe moet ik betalen?

Als je een bestelling in de webwinkel hebt gedaan, krijg je de vraag om online de betaling via iDEAL af te ronden of om per bank de betaling rechtstreeks over te maken op ons bankrekeningnummer       NL 45 RABO 0170 8759 97 onder vermelding van je ordernummer. Zodra deze betaling ontvangen is worden de producten direct besteld.